HR-manager voor 24-32 uur per week

Over de functie

Als HR-manager ben je vraagbaak, adviseur en sparringpartner voor het management en voor medewerkers. Zij kunnen bij jou terecht voor een breed scala aan HR-onderwerpen, zoals: ontwikkeling, verzuim, werving en selectie, CAO, wetgeving, in-, door- en uitstroom, arbozaken, personeelsplanning en strategische vraagstukken. In feite alle facetten van het HR-terrein. Je houdt het bestaande HR-beleid actueel en ontwikkelt nieuw beleid. Je weet wat er speelt in de organisatie en kent de mensen. Ook ontwikkel je nieuwe HR-diensten en -producten, zowel proactief, als op het moment dat de organisatie dit vraagt of als antwoord op gewijzigde wet- en regelgeving. Je bent een strategische partner voor het management. Je adviseert en denkt mee in de strategie van de organisatie en bent betrokken bij het MT en projectgroepen. Je wordt op administratief gebied ondersteund door de afdeling Bedrijfsvoering. Je bent evenwel op het HR-vlak onze enige deskundige. Je direct leidinggevende is de directeur-bestuurder.

Wie zoeken wij?

Je bent een HR-manager met een hart voor mensen en voor belangenbehartiging. Tenslotte is dat waar onze organisatie voor staat.
Je hebt bij voorkeur ervaring in een kleinere organisatie, waar je in principe verantwoordelijk bent voor alle aspecten van de HR-praktijk. Je kunt goed omgaan met veranderingen. Je bent daadkrachtig en tactvol, maar durft ook kritisch te zijn. Je ontwikkelt je steeds verder om nog meer in je werk te bereiken. Je kunt op verschillende niveaus schakelen (operationeel, tactisch, strategisch). Je wilt meebouwen aan een samenhangende, zich ontwikkelende organisatie, waar de menselijke maat de norm is. Je bent klantgericht, flexibel en vanuit een breed perspectief inzetbaar voor uiteenlopende HR-vraagstukken.

Je profiel

Je bent een enthousiaste, allround HR-manager die:
• een Hbo- of academisch denk- en werkniveau heeft;
• bij voorkeur een opleiding heeft in de richting van personeel en organisatie;
• minimaal 5 jaar relevante werkervaring heeft als allround (senior) HR-adviseur;
• actuele kennis van wet- en regelgeving heeft;
• het overzicht bewaart en resultaatgericht is;
• zelfstandig werkt, maar ook graag samenwerking met anderen zoekt;
• integer is, vertrouwen uitstraalt, verbindend is en kan overtuigen;
• ervaring heeft met het verbeteren van HR-processen;
• kennis heeft van AFAS, of dit wilt ontwikkelen;
• beschikt over vaardigheden om medewerkers en managers te adviseren, coachen en begeleiden;
• uitstekende communicatieve vaardigheden bezit, makkelijk en helder zaken op papier zet en vlot presenteert.
Kennis van de CAO Sociaal Werk, en werkervaring opgedaan binnen een belangenorganisatie met hoogopgeleide medewerkers zijn een pré.

Waar ga je werken?

Je komt terecht in een organisatie waarin medewerkers, zoals eerder aangegeven, betrokken en inhoudelijk gedreven zijn. En daarnaast hebben zij gewoon veel plezier in hun werk. Uit het medewerkerstevredenheidsonderzoek blijkt dat medewerkers blij zijn met hun leidinggevende. Ze ervaren onze organisatie als emotioneel veilig. En de mate waarin ze hun werkgever aanbevelen is beduidend hoger dan het gemiddelde in Nederland. Op basis van deze resultaten heeft de Patientenfederatie Nederland in juni 2024 de medewerkersbelevings Award van Integron gewonnen als top presterende organisatie op het gebied van medewerkersbeleving in het publieke domein. Daar zijn we hartstikke trots op! Wij willen deze prestatie graag vasthouden. Werkdruk, samenwerking tussen de teams en ontwikkelingsmogelijkheden kunnen nog wel verbeterd worden, volgens onze collega’s. Voor onze nieuwe HR-manager een mooie uitdaging om aan mee te werken.

Aanbod

Wij bieden een veelzijdige, uitdagende functie in een maatschappelijk relevante organisatie met betrokken mensen. Een organisatie waar je je verder kunt ontwikkelen op zowel inhoudelijk als strategisch gebied. Je treft een inspirerend team van collega’s aan, waarin medewerkers en managers informeel,  maar ook professioneel samenwerken. Er is veel ruimte voor eigen initiatief en persoonlijke ontwikkeling. Wij bieden flexibiliteit in werktijden. Wij werken deels op kantoor in Utrecht en deels vanuit huis. Het salaris bedraagt, afhankelijk van opleiding en ervaring, maximaal € 6.322,00 bruto per maand bij een 36-urige werkweek (CAO Sociaal Werk, schaal 11). Je krijgt een arbeidsovereenkomst voor een jaar met vooruitzicht op verlenging.
Patiëntenfederatie Nederland kent goede arbeidsvoorwaarden, waaronder een Individueel Keuzebudget (IKB) en een loopbaanbudget. Het IKB biedt je een budget dat je vrij kunt gebruiken om uit te laten betalen of om bijvoorbeeld extra verlofuren van te kopen. We volgen de CAO Sociaal Werk. Op basis van de CAO neem je deel in het Pensioenfonds Zorg en Welzijn.

Heb je interesse?

Stuur uiterlijk 1 september 2024 een sollicitatiebrief met CV naar Arthur Schellekens, Directeur/Bestuurder, via het sollicitatieformulier

De eerste gespreksronde vindt plaats op 4 september 2024 en de tweede gespreksronde op 11 september 2024.
Voor meer informatie over de inhoud van de functie kun je een e-mail sturen aan Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken..

Wij hechten aan meer diversiteit in ons personeelsbestand. Wij nodigen daarom mensen vanuit verschillende achtergronden (zoals mensen met een migratieachtergrond of mensen met een handicap of chronische ziekte) nadrukkelijk uit te solliciteren.

Bekijk hieronder de vacaturetekst in pdf.

Wij stellen acquisitie naar aanleiding van deze advertentie nadrukkelijk niet op prijs. Wij zullen daar dan ook niet op reageren.